Friday, June 19, 2015

aku rindu!

kadang2 rindu itu datang bertamu
lalu air mata keluar laju
hadir sayu dalam kalbu
hendak dicari wajah itu
hendak dicium tangan kekar itu
hendak mendengar suara itu
hendak menatap kerlingan mata itu
namun semuanya tiada disitu
dia tiada lagi untuk aku
dia pergi untuk selamanya disitu
dialam lain yang bisu
yang tidak mungkin dihubungkan dengan aku
berkomunikasi dalam doa syahdu
Moga baik-baik saja dia disitu
moga santun dan lembut layanan bumi terhadap dia didalam itu
dan aku akan selalu merindu
dalam jaga dalam lenaku
dia sentiasa dihatiku

Abah, aku sedang menyambut ramadhan disini
walau kau tiada disisi
kau tetap dihati ini
di satu tempat yang sangat murni
hanya kau yang mengisi
tiada orang lain sebagai pengganti

Abah, aku rindu!

No comments:

Post a Comment