Sunday, January 6, 2013

kacau

walaupun tengah bosan
aku benci diganggu
hari ini bukan masanya
tunggu saja esok menjelma

hari cuti hari untukku
bukan diasak dengan permintaan mu
sekadar bertanya mungkin boleh
tapi meminta-minta no way!

sebelum ini aku dah bertanya pada mu
itu saja kah yang kau mahu?
ada lagi yang kau perlu?
dengan selamba kau kata ya!

nah! lihatlah sekarang
hujung minggu ku kau ganggu
kau serabut, jadi kenapa dengan aku?
itu kau punya masalah
bukan aku

tak patut memaksa aku
aku tak suka dipaksa
kau memang merimaskan
terlalu!

lagak kau seolah kau lah bos
gaya kau seolah aku lah kuli
cara kau seolah kau saja lah yang sibuk

hey!
bos aku sendiri tak kacau ku
kecuali bertanya
sesuatu yang sangat penting
dan memberitahu
sesuatu yang takut terlupa maklum

antara kita ada sempadan
walau setiap bulan kau membayar



No comments:

Post a Comment